PERSBERICHT Avondvierdaagse Heemskerk

HEEMSKERK – Van dinsdag 14  t/m vrijdag 17 mei 2024 gaan we hopelijk met  het zonnetje in onze rug, 4 avonden heerlijk wandelen door Heemskerk, Uitgeest en Beverwijk. U bent natuurlijk van harte uitgenodigd om ook mee te doen aan de 3, 5 of 10 km route. Het vertrekpunt is aan de achterkant van Heliomare aan De Velst in Heemskerk. Kom lopend of op de fiets.

Inschrijven voor de Avondvierdaagse kan aan de achterkant van Heliomare aan De Velst in Heemskerk en wel op de volgende dagen:

Maandag 15 april 16:00 tot 17:00 uur

Dinsdag 16 april 16:00 tot 17:00 uur

Dinsdag 14  mei 17:00 tot 18:00 uur

Kosten zijn € 6,- per deelnemer. (er kan gepind worden)

Op onze website https://avondvierdaagsebeverwijk-heemskerk.nl/heemskerk/ kunt u nog veel meer informatie vinden. Dit jaar gaan we ook tijdens de Avond4daagse van Heemskerk de routes digitaal beschikbaar stellen. We hebben dit vorig jaar getest en gezien, dat dit toen al door veel mensen gebruikt en gewaardeerd werd.

Start: dinsdag 14 mei

De avondvierdaagse begint op dinsdag 14 mei om 18:00u. Het vertrekpunt is aan de achterkant van Heliomare aan De Velst in Heemskerk. De route gaat voor de 5 en 10 km richting Uitgeest. Komt u bij voorkeur lopend of op de fiets, parkeerruimte aan De Velst en in de omgeving is erg beperkt.

woensdag 15 mei

Welschap Kinderopvang zal vandaag langs de route staan om onze deelnemers in het zonnetje te zetten. De route komt vandaag langs Park Assumburg.

donderdag 16 mei

Dag 3 staat bijna traditiegetrouw in de afgelopen jaren in het teken van ‘Heel Heemskerk drinkt water’ medewerkers van Team Sportservice Kennemerland en de gemeente Heemskerk staan langs het Cruijff Court bij het watertappunt aan de Laan van Assumburg om alle deelnemers iets mee te geven. Heel toevallig loopt de route van de 5 en 10 km ook langs een ander watertappunt op deze dag.

Finish: vrijdag 17 mei

Op vrijdag zijn er afwijkende starttijden voor de 3 km en 5 km, die beginnen dan om 18:30 uur, zodat er aansluiting kan zijn met de 10 km, waardoor alle deelnemers de muziekroute achter Fanfare Showband Heiloo aan kunnen lopen vanaf het kermisterrein (het grasveld achter het gemeentehuis) Op het kermisterrein zal voor het vertrek een optreden plaatsvinden van Bateria Unidos D’Alcmaria uit Alkmaar. Met trommels geven zij een prachtige show weg.

Mogelijke verkeershinder

Houdt u er als verkeersdeelnemer rekening mee dat deze gezelligheid gepaard kan gaan met mogelijk tijdelijke verkeershinder met name rond De Velst en rotonde Maerelaan/De Baandert en op vrijdag ook in centrum Heemskerk (omgeving M. v. Heemskerckstraat/Burg. Nielenplein/Maerelaan. Volgt u voor een vlotte doorstroming alstublieft de aanwijzingen van de (evenementen)verkeersregelaars op. Bedankt alvast.